Hankintojen johtaminen — Ostamisesta toimittajamarkkinoiden hallintaan
Iloranta, Kari; Pajunen-Muhonen, HannaTuotetiedot
Nimeke: | Hankintojen johtaminen — Ostamisesta toimittajamarkkinoiden hallintaan | ||
Tekijät: | Iloranta, Kari (Kirjoittaja) Pajunen-Muhonen, Hanna (Kirjoittaja) |
||
Tuotetunnus: | 9789518854183 | ||
Tuotemuoto: | Kovakantinen kirja | ||
Saatavuus: | Toimitusaika 7-14 arkipäivää | ||
Hinta: | 96,50 € (87,73 € alv 0 %) | ||
|
|||
Lisätiedot
Kust. tuotetunnus: | 21521421 |
Kustantaja: | Tietosanoma |
Painos: | 5. painos, 2020 |
Julkaisuvuosi: | 2018 |
Kieli: | suomi |
Sivumäärä: | 400 |
Tuoteryhmät: | Tietosanoman kirjat Ammatti- ja yrityskirjat |
Kirjastoluokka: | 69.33 Materiaalitoiminnot |
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: | ostot, johtaminen, strateginen johtaminen, toimitusketjut, hallinta, logistiikka, hankinta, kilpailuttaminen |
Avainsanat: | hankinta, kilpailuttaminen, ostot, toimitusketjut, ulkoiset resurssit |
Esittelyteksti
Ulkoiset palveluiden ja tavaroiden hankinnat muodostavat tyypillisesti yli kaksi kolmasosaa yritysten liikevaihdosta ja yhä useammin hallitsevan osan myös julkisten organisaatioiden kustannuksista. Kannattavuus, kilpailukyky ja palvelun tehokkuus rakentuvat suurelta osin sen varaan, miten näitä ulkopuolisia resursseja osataan hankkia, kehittää ja johtaa.
Hankintojen johtaminen kertoo, miten yritykset ja julkiset organisaatiot voivat kehittää hankintaosaamistaan ja siten parantaa kilpailukykyään, kustannustehokkuuttaan ja asiakkaidensa palvelua. Käsiteltäviä aihealueita ovat muun muassa ulkoistaminen ja palveluhankinnat, kokonaiskustannusajattelu ja toimittajan kustannusrakenteiden mallintaminen, hankintastrategioiden ja kategoriasuunnitelmien luominen, toimittajamarkkinatuntemus, järjestelmällinen toimittajien etsiminen, arviointi ja valinta sekä toimittajasuhteiden, toimittajien ja toimitusverkostojen kehittäminen.
Teos on monipuolinen käsikirja alan ammattilaisille. Sitä käytetään oppikirjana yliopistoissa, ammattikorkeakouluissa ja yritysvalmennuksissa, ja se tarjoaa arvokkaita näkökulmia yritysten strategiasta vastaavalle johdolle, niin toimitusjohtajalle kuin muullekin johtoryhmälle. Kirjan avulla myynnistä ja markkinoinnista vastaavat voivat saada kuvan siitä, miten heidän asiakkaansa, moderni hankinnan ammattilainen, ajattelee, miten hän arvioi ja vertailee toimittajaehdokkaita.
Hankintojen johtaminen kertoo, miten yritykset ja julkiset organisaatiot voivat kehittää hankintaosaamistaan ja siten parantaa kilpailukykyään, kustannustehokkuuttaan ja asiakkaidensa palvelua. Käsiteltäviä aihealueita ovat muun muassa ulkoistaminen ja palveluhankinnat, kokonaiskustannusajattelu ja toimittajan kustannusrakenteiden mallintaminen, hankintastrategioiden ja kategoriasuunnitelmien luominen, toimittajamarkkinatuntemus, järjestelmällinen toimittajien etsiminen, arviointi ja valinta sekä toimittajasuhteiden, toimittajien ja toimitusverkostojen kehittäminen.
Teos on monipuolinen käsikirja alan ammattilaisille. Sitä käytetään oppikirjana yliopistoissa, ammattikorkeakouluissa ja yritysvalmennuksissa, ja se tarjoaa arvokkaita näkökulmia yritysten strategiasta vastaavalle johdolle, niin toimitusjohtajalle kuin muullekin johtoryhmälle. Kirjan avulla myynnistä ja markkinoinnista vastaavat voivat saada kuvan siitä, miten heidän asiakkaansa, moderni hankinnan ammattilainen, ajattelee, miten hän arvioi ja vertailee toimittajaehdokkaita.