Hankintojen johtaminen — Ostamisesta toimittajamarkkinoiden hallintaan

Iloranta, Kari; Pajunen-Muhonen, Hanna
Nimeke: Hankintojen johtaminen — Ostamisesta toimittajamarkkinoiden hallintaan
Tekijät: Iloranta, Kari (Kirjoittaja)
Pajunen-Muhonen, Hanna (Kirjoittaja)
Tuotetunnus: 9789518854183
Tuotemuoto: Kovakantinen kirja
Saatavuus: Toimitusaika 7-14 arkipäivää
Hinta: 96,50 € 72,38 € (65,80 € alv 0 %)

Alin 30 pv hinta ennen kampanjaa 96,50 €


Kust. tuotetunnus: 21521421
Kustantaja: Tietosanoma
Painos: 5. painos, 2020
Julkaisuvuosi: 2018
Kieli: suomi
Sivumäärä: 400
Tuoteryhmät: Tietosanoman kirjat
Ammatti- ja yrityskirjat
Kirjastoluokka: 69.33 Materiaalitoiminnot
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: ostot, johtaminen, strateginen johtaminen, toimitusketjut, hallinta, logistiikka, hankinta, kilpailuttaminen
Avainsanat: hankinta, kilpailuttaminen, ostot, toimitusketjut, ulkoiset resurssit
Ulkoiset palveluiden ja tavaroiden hankinnat muodostavat tyypillisesti yli kaksi kolmasosaa yritysten liikevaihdosta ja yhä useammin hallitsevan osan myös julkisten organisaatioiden kustannuksista. Kannattavuus, kilpailukyky ja palvelun tehokkuus rakentuvat suurelta osin sen varaan, miten näitä ulkopuolisia resursseja osataan hankkia, kehittää ja johtaa.

Hankintojen johtaminen kertoo, miten yritykset ja julkiset organisaatiot voivat kehittää hankintaosaamistaan ja siten parantaa kilpailukykyään, kustannustehokkuuttaan ja asiakkaidensa palvelua. Käsiteltäviä aihealueita ovat muun muassa ulkoistaminen ja palveluhankinnat, kokonaiskustannusajattelu ja toimittajan kustannusrakenteiden mallintaminen, hankintastrategioiden ja kategoriasuunnitelmien luominen, toimittajamarkkinatuntemus, järjestelmällinen toimittajien etsiminen, arviointi ja valinta sekä toimittajasuhteiden, toimittajien ja toimitusverkostojen kehittäminen.

Teos on monipuolinen käsikirja alan ammattilaisille. Sitä käytetään oppikirjana yliopistoissa, ammattikorkeakouluissa ja yritysvalmennuksissa, ja se tarjoaa arvokkaita näkökulmia yritysten strategiasta vastaavalle johdolle, niin toimitusjohtajalle kuin muullekin johtoryhmälle. Kirjan avulla myynnistä ja markkinoinnista vastaavat voivat saada kuvan siitä, miten heidän asiakkaansa, moderni hankinnan ammattilainen, ajattelee, miten hän arvioi ja vertailee toimittajaehdokkaita.


Suosittelemme myös näitä kirjoja: