Hankintojen johtaminen - Ostamisesta toimittajamarkkinoiden hallintaan

Iloranta, Kari; Pajunen-Muhonen, Hanna
Nimeke: Hankintojen johtaminen - Ostamisesta toimittajamarkkinoiden hallintaan
Tekijät: Iloranta, Kari (Kirjoittaja)
Pajunen-Muhonen, Hanna (Kirjoittaja)
Tuotetunnus: 9789518854183
Tuotemuoto: Kovakantinen kirja
Saatavuus: Toimitusaika 1-3 arkipäivää
Hinta: 84,50 € (76,82 € alv 0 %)


Kustantaja: Tietosanoma
Painos: 5. painos, 2018
Julkaisuvuosi: 2018
Kieli: suomi
Sivumäärä: 400
Tuoteryhmät: Tietosanoman kirjat
Tietokirjallisuus
Tietokirjat
Ammatti- ja yrityskirjat
Kirjastoluokka: 69.33 Materiaalitoiminnot
Kansalliskirjaston asiasanat: ostot, johtaminen, strateginen johtaminen, toimitusketjut, hallinta, logistiikka, hankinta, kilpailuttaminen
Ulkoiset palveluiden ja tavaroiden hankinnat muodostavat tyypillisesti yli kaksi kolmasosaa yritysten liiketoiminnan kustannuksista, joten kannattavuus ja kilpailukyky rakentuvat suurelta osin ulkopuolelta hankittujen resurssien varaan.

Hankintojen johtaminen kertoo, miten yritykset voivat kehittää strategisempaa otetta hankintoihinsa ja siten vahvistaa kilpailukykyään ja kustannustehokkuuttaan. Käsiteltäviä aihealueita ovat muun muassa ulkoistaminen, hankintastrategioiden luominen, järjestelmällinen toimittajien etsintä, arviointi
ja valinta sekä toimittajasuhteitten, toimittajien ja toimitusverkostojen kehittäminen. Hankintatoimen
haasteita käsitellään myös julkisen sektorin organisaatioiden näkökulmasta.

Hankintojen johtamisen tarkistettu laitos painottaa entistä enemmän johdon ja sidosryhmien näkökulmaa ja käsittelee aiempaa perusteellisemmin muun muassa segmentointia ja kategoriakohtaisia toimintasuunnitelmia, kokonaiskustannusajattelua, kilpailutus-kumppanuus-logiikkaa ja toimittajamarkkinoiden tuntemusta. Myös kirjan teoreettista pohjaa on uudistettu ja laajennettu.

Teos on monipuolinen käsikirja hankinnan ammattilaisille, ja se soveltuu korkeakoulujen ja yritysvalmennusten oppikirjaksi.


Suosittelemme myös näitä kirjoja: